Społeczeństwo

Polregio – ponad 120 tys. uchodźców przewiezionych w 3 tygodnie

Do zabezpieczenia tych połączeń przewoźnik praktycznie z dnia na dzień wydzielił rezerwę taborową, liczącą ponad 20 składów wraz z załogami. Kursują one codziennie po całej Polsce. Pasażerowie po przekroczeniu granicy docierają nimi z południowo-wschodniej części kraju zarówno do największych miast, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Katowice, jak również do mniejszych – Lublina, Opola czy Kielc. Połączenia realizowane są również z Przemyśla i Chełma aż do Gdyni czy Olsztyna, a także np. z Olkusza do Muszyny czy z Uherzec do Tarnowa.

W tym tygodniu pomoc organizowana przez Polregio weszła w nowy etap i objęła transport na zachód dla osób, które docelowo chcą dojechać np. do Niemiec. Koleje niemieckie przywożą również pomoc humanitarną bezpośrednio do Przemyśla, skąd zabierają uchodźców. Polregio współpracuje w tym zakresie z Deutsche Bahn, zapewniając maszynistów i obsadę pociągów oraz dostawy paliwa dla niemieckich kolei na terenie Polski.

„Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Polregio, maszynistom, kierownikom pociągów oraz zespołom utrzymania za ich ogromne poświęcenie w tej niezwykłej sytuacji. Wzruszające i nieocenione jest również zaangażowanie wolontariuszy, którzy przeładowują na granicy paczki z pomocą, przygotowują poczęstunki, czy po prostu wspierają uchodźców swoją obecnością” – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Gdy tylko pojawiła się potrzeba niesienia pomocy uchodźcom, Polregio w ciągu kilku godzin zdecydowało o bezpłatnym przewozie uchodźców, a w ciągu doby przygotowane zostały pierwsze pociągi specjalne. Ta ogromna operacja logistyczna jest kontynuowana, na obecnym etapie uruchamiane są kolejne pociągi, które jeżdżą wahadłowo od Przemyśla, ale również z Krakowa, Warszawy i Łodzi do stacji granicznych w Zgorzelcu i Rzepinie, skąd podróżni mogą się udać do Niemiec. Przy tym spółka bez zakłóceń realizuje swoją codzienną misję.

„To wszystko są równoległe działania w niezwykle zmiennej sytuacji. Oprócz regularnych przewozów, które świadczymy w każdym województwie, otworzyliśmy drugi obszar działalności dot. pomocy uchodźcom. Możliwość uruchomienia pociągów dodatkowych i nadzwyczajnych to efekt modernizacji spółki i przeorganizowania naszej działalności, co umożliwia zabezpieczenie dodatkowych jednostek taborowych wraz z odpowiednią liczbą pracowników. To przede wszystkim dzięki nim udaje nam się efektywnie pomagać potrzebującym” – dodaje prezes Martyniuk.

Polregio SA to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług Polregio korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

Źródło informacji: Polregio

 


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Możesz też być zainteresowany(a)

Społeczeństwo

MON: Wojsko Polskie ćwiczy z sojusznikami (komunikat)

MON informuje: 25 marca (piątek) o godz. 9.40 w Siemianówce (woj. podlaskie), Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej będzie obserwował ćwiczenie
Społeczeństwo

GDDKiA: tablice „STOP – Zły kierunek” montujemy w całej Polsce

Tablice w całej Polsce Skorzystaliśmy z rozwiązań stosowanych w Austrii, Niemczech, Słowacji czy Chorwacji. Charakterystyczne duże żółte tablice z napisem
Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Zarządzanie cookies
AKCEPTUJĘ