Społeczeństwo

Ponowny powrót pociągów na trasę Wolsztyn – Poznań dzięki dofinansowaniu z WRPO

Korzyści z rewitalizacji linii kolejowej

  • Pasażerowie nie będą już musieli korzystać na części trasy z autobusowej komunikacji zastępczej.
  • Poprawa bezpieczeństwa na trasie – wprowadzono urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
  • Powrót bezpośrednich połączeń Kolei Wielkopolskich z Wolsztyna do Poznania.
  • Oczekuje się dalszej poprawy parametrów trasy.

Te wszystkie zmiany to znaczący krok w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski. Warto zaznaczyć, że wprowadzone zmiany są także wpisane w działania na rzecz ochrony środowiska, gdyż linia kolejowa jest bezemisyjna i wspomaga walkę ze smogiem.

Kolej w Wielkopolsce – inwestycja w przyszłość

Województwo wielkopolskie postawiło już wiele lat temu na kolej, biorąc pod uwagę korzyści, jakie przynosi. Linie kolejowe i tabor kolejowy są kluczowe dla poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski.

W celu zapewnienia odpowiedniego zarządzania, wspominane wyżej trasy kolejowe zostały podjęte w ramach programu regionalnego, w którym uczestniczy samorząd województwa. Inwestycje te pozwoliły na modernizację i usprawnienie ruchu w kierunku Wolsztyna.

Tabor Kolei Wielkopolskich jest nowoczesny i bezpieczny, co umożliwiło uruchomienie rozkładu jazdy pomiędzy Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem:

  • możliwość dojazdu do Wolsztyna w komfortowych warunkach
  • skrócenie czasu przejazdu
  • nowoczesny, bezpieczny tabor

Kolej w Wielkopolsce jest inwestycją w przyszłość, która wpłynie na jakość życia mieszkańców regionu. Kolejne lata będą dowodem na to, że wszystkie wysiłki włożone w modernizację tras kolejowych nie poszły na marne.

Samorząd województwa wielkopolskiego w dalszym ciągu przykłada dużą wagę do inwestowania w kolej, aby zapewnić mieszkańcom bezpieczny i szybki transport publiczny.

Nowy rozkład jazdy

Według nowego rozkładu jazdy w działającej trasie powstanie 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w soboty i 9,5 pary w niedziele. Co istotne, w stosunku do wcześniejszego rozkładu, to znaczny wzrost o 1,5 pary pociągów w dobę. Przed pandemią Covid-19 na odcinku Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn, przewożono, z uwzględnieniem weekendów, średnio 2,6 tys. pasażerów.

Przebudowa trasy

W ramach przebudowy trasy, wykonano szereg inwestycji, które poprawią komfort jazdy i obsługi podróżnych. Obejmują one m.in.:

  • wymianę nawierzchni na odcinku Wolsztyn-Rakoniewice oraz Rakoniewice-Drzymałowo;
  • podniesienia maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla towarowych do 80 km/h;
  • wymianę nawierzchni torów, rozjazdów na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wlkp.;
  • przebudowę peronów, dróg dojścia oraz przejść podziemnych;
  • dostosowanie infrastruktury do wymogów osób z niepełnosprawnościami.

Dzięki przebudowie trasy, pasażerowie będą mogli podróżować szybciej, bezpieczniej i wygodniej. Oprócz tego, spodziewany jest wzrost liczby pasażerów. Projekt przebudowy wykonano w czasie pandemii, co wzmacnia jego wyjątkowość.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Możesz też być zainteresowany(a)

Społeczeństwo

Polregio – ponad 120 tys. uchodźców przewiezionych w 3 tygodnie

Do zabezpieczenia tych połączeń przewoźnik praktycznie z dnia na dzień wydzielił rezerwę taborową, liczącą ponad 20 składów wraz z załogami.
Społeczeństwo

MON: Wojsko Polskie ćwiczy z sojusznikami (komunikat)

MON informuje: 25 marca (piątek) o godz. 9.40 w Siemianówce (woj. podlaskie), Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej będzie obserwował ćwiczenie
Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Zarządzanie cookies
AKCEPTUJĘ